رفع ایراد های ماشین ظرفشویی (بخش دوم)

يکشنبه 15 مرداد 1396
10:19
نرگس رحیمی


تعمیر ماشین ظرفشویی

در ادامه مطلب قبل به بررسی رفع ایرادهای ماشین ظرفشویی می پردازیم:

ماشین ظرفشویی چکه می کند

اگر از زیر ماشین ظرفشویی آب چکه می کند، احتمالا به این دلیل است که از مواد شوینده زیاد استفاده می کنید. مقدار مواد شوینده ای که استفاده می کنید را کم کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر. نا مرتب بودن ظروف در ماشین نیز می توانند باعث شود آب از دریچه خروجی به بیرون نشت کند. اگر آب از در به بیرون نشت می کند دلیلیش معمولا این است که واشر در نامناسب است یا تنظیمات هموار بودن در مشکل دارد. همچنین از تراز بودن ماشین ظرفشویی مطمئن شوید (می توانید پایه های جلویی را بالا و پایین کنید).

آب زیر ماشین ظرفشویی ممکن است ناشی از نشت شلنگ یا اتصال شل شلنگ باشد. صفحۀ زیری را بردارید و شیلنگ ها را چک کنید. حتی شاید مشکل از مهر و موم پمپ ها باشد؛ عوض کردن آن را باید به تعمیرکار بسپارید. کف یک ماشین ظرفشویی قدیمی ممکن است به پایین خم شود، اما خیلی غیر معمول است. با این حال، اگر چنین مشکلی برای ماشین ظرفشویی تان پیش بیاید، قطعا زمان تعمیر ماشین ظرفشویی ویا این که یک محصول جدید تر جایگزین ماشین ظرفشویی قدیمی ترتان کنید.

یک ماشین ظرفشویی چطور کار می کند

علی رغم اینکه ماشین ظرفشویی در آشپزخانه معجزه می کند، اما طرز کار بسیار ساده ای دارد؛ در واقع یک جعبه است که آب گرم و صابون را بر روی ظروف می پاشد، آب های کثیف را تخلیه و سپس ظروف را خشک می کند. همه اینها توسط کنترل هایی اداره می شود که ممکن است بسیار ساده یا کاملا پیچیده باشند. این کنترل ها هستند که به سیستم می گویند کی آب را بپاشد، کی مواد شوینده را وارد کند، کی دوباره آب تمیز را وارد سیستم کند، چه موقع تخلیه و کی به ظروف گرما دهد تا خشک شوند.

آب گرم از طریق یک شلنگ که به یک شیر آبی که معمولا در زیر سینک قرار دارد متصل است، وارد ماشین ظرفشویی می شود. برای اینکه جلوی ورود آب به ماشین ظرفشویی را بگیرید باید این شیر را ببندید. انتهای دیگر شلنگ به یک شیر ورودی آب که داخل ماشین ظرفشویی است وصل می شود. شیر ورودی، به طور خودکار به کنترل ها متصل است و برای تامین آب مورد نیاز در بازوهای اسپری آب، باز و بسته می شود. این اسپری ها، معمولا هم در بالا و هم در پایین طشت ماشین ظرفشویی هستند و مانند یک سیستم آب پاش فشار بالا، آب را با فشار روی ظروف می پاشند تا آنها را تمیز کنند.

آب کثیفی که در داخل محفظه داخلی جمع می شود، در داخل یک فیلتر حرکت می کند و بعد از شستشوی اولیه، به خارج پمپ می شود. وقتی تمام چرخه های تمیز کردن و شستشو تمام می شود، پمپ، آب کثیف را از طریق لوله تخلیه به بیرون می فرستد. سپس یک گرمایش الکتریکی ظروف را برای خشک کردن گرم می کند. اگر آب به اندازه کافی گرم نباشد (یعنی کمتر از 140 درجه فارنهایت باشد) یا اگر بیش از حد سخت باشد، معمولا در تمیز کردن مشکلاتی بوجود می آیند. ببینید سختی آب شما چقدر است. همچنین، هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی، از مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید.


[ بازدید : 127 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]