تعمیر۱۰ مورد از مشکلات جاروبرقی

شنبه 27 آبان 1396
16:06
نرگس رحیمی

تعمیر۱۰ مورد از مشکلات جاروبرقی

اگر جاروبرقی‌تان خراب شده است، یا باید کار تعمیر جاروبرقی را به یک تعمیرکار بسپارید یا به فکر خرید یک مدل جدید باشید. اما صبر کنید! تا به حال به این فکر کردید که مشکل را خودتان حل کنید؟ با تشخیص مشکل جاروبرقی‌تان می‌توانید هر در پول و هر در زمان با ارزش خود صرفه جویی کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که ببینید مشکل از کجاست و چرا جاروبرقی‌تان خراب شده است.

فیلتر جاروبرقی

اغلب اوقات، مشکل مربوط به فیلتر را با عوض کردن یا تمیز کردن آن می‌توان برطرف کرد. از این فیلترها باید با توجه به توصیه‌های سازنده استفاده شود، اما حتی اگر خیلی با دقت از آنها استفاده می‌کنید، بازهم باید هرچند وقت یکبار آنها را بررسی کنید تا تمیز بودن آنها مطمئن شوید، زیرا در صورتی که فیلتر مسدود باشد، جاروبرقی نمی‌تواند به خوبی عمل کند.

کیف جاروبرقی

امروزه تولیدکنندگان، کیسه‌های جاروبرقی را در اندازه بزرگ تولید می‌کنند، با این حال باید هرچند وقت یکبار این کیسه‌ها را خالی کرده یا درصورتی که کیسه‌های یکبار مصرف هستند حتما آنها را عوض کنید تا مطمئن شوید جاروبرقی کوچک‌ترین ذرات گرد و غبار را هم جمع می‌کند.

توصیه می‌شود برای جاروبرقی‌هایی که کیسه‌های یکبار مصرف دارند، چند کیسه‌ی اضافی بخرید تا در صورت لزوم آنها را عوض کنید.

سیم برق

اگر مشکلی برای سیم برق به وجود بیاید، برق به جاروبرقی نمی‌رسد و جاروبرقی روشن نمی‌شود. بنابراین برای حفظ ایمنی حتما سیم برق را از آب و سایر مایعات دور نگه دارید. به این ترتیب احتمال قطعی برق یا مشکلاتی که در آینده ممکن است برای سیم برق پیش بیاید را کاهش می‌دهید.

لوله جاروبرقی

همیشه مطمئن شوید که لوله سالم است و پاره نشده باشد. اگر لوله جاروبرقی مشکل داشته باشد، باعث کاهش قابل ملاحظه مکش می‌شود و بنابراین کارایی دستگاه را کاهش می‌دهد.

اگر نتوانستید لوله را خودتان درست کنید، به واسطه ضمانت‌نامه جاروبرقی خود، یک لوله دیگر تحویل بگیرید و در صورتی که از مدت ضمانت دستگاه گذشته است، یک لوله که متناسب مدل جاروبرقی‌تان است تهیه کنید.

دسته جاروبرقی

هنگام تمیز کردن مکان‌هایی مانند فن و سقف، حتما ازدسته مخصوص اینکار استفاده کنید. هر زمان که احساس کردید باید مکان‌های بالا و دور از دسترس را تمیز کنید، جایگزین شلنگ انعطاف پذیر با یک عنصر سفت و سخت کارکنید.

این نیز شانس آسیب به شلنگ را کاهش می دهد. اجتناب از استفاده از نردبان، صندلی یا میز برای رسیدن به سقف و طرفداران.

برس‌های جاروبرقی

سری‌های اضافی جاروبرقی می‌توانند کار تمیز کردن را برای شما آسان‌تر کنند. گاهی لازم است برای تمیز کردن قسمت‌های به‌خصوص از برس‌های کوچک‌تر استفاده شود. به جای اینکه یک جاروبرقی جدید با انواع برس‌ها و سری‌های همراه آن بخرید، سری به ابزار فروشی محل زندگی خود بزنید تا سری‌ها مناسب مدل جاروبرقی فعلی تان را پیدا کنید.

گرم شدن بیش‌ از حد جاروبرقی

گرمای بیش از حد می‌تواند به موتور جاروبرقی آسیب برساند. اما تعویض این موتورها نسبتا ساده است و لازم است برای تعمیر جاروبرقی از یک متخصص لوازم خانگی کمک بگیرید.

چرخ‌های جاروبرقی

چرخ‌های خراب یا شکسته، می‌توانند استفاده از جاروبرقی را سخت کند. به محض اینکه متوجه شدید چرخ جاروبرقی شکسته، یک چرخ جدید بگیرید و با چرخ شکسته عوض کنید.

سوئیچ‌های جاروبرقی

قطعاتی مانند سوئیچ‌ها به راحتی می‌توانند خراب شوند، بنابراین برای جلوگیری از مشکلات مربوط به برق، باید حتما سوئیچ‌های خراب را عوض کنید.

تعویض کامل

اگراز جاروبرقی تان راضی هستید ولی به شدت آسیب دیده است و تعمیرجاروبرقی امکان پذیر نیست، بسته به مدل و مارک آن می‌توانید کل جاروبرقی را عوض کنید.


برچسب ها: تعمیر جاروبرقی ,
[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]