نحوه تعمیر سوئیچ و تایمرهای معمولی ماشین لباسشویی

يکشنبه 14 آبان 1396
12:13
نرگس رحیمی

کدام سوئیچ باید تعمیر شود

طریقه عملکرد ماشین های لباسشویی کمی پیچیده و با تنظیمات مختلف است، که باعث می‌شود با لوازم خانگی معمولی که فقط یک یا دو کار را انجام می‌دهند، مثل توستر، فرق داشته باشند. در اینجا نحوه تعمیر بعضی از سوئیچ‌ها و تایمرهای معمولی ماشین لباسشویی را آموزش خواهیم داد.

سوئیچ درب لباسشویی

سوئیچ درب لباسشویی، اغلب به عنوان سوئیچ ایمنی عمل می‌کند و اگر کار نکند یا اگر سوئیچ باز کردن درب با مواد شوینده گیر کرده باشد، ماشین لباسشویی کار نخواهد کرد. برای بررسی و تعمیر سوئیچ درب لباسشویی باید:

  1. دستگاه را از برق بکشید. می‌توانید سوئیچ درب را با استفاده از یک سیخ چوبی یا حتی چاپستیک تمیز کنید.
  2. اگر با تمیز کردن مشکل حل نشد، پوشش بالایی بردارید تا به خود سوئیچ دسترسی پیدا کنید و بررسی کنید تا مطمئن شوید پیچ‌ها شل نشده باشند. اگر پیچ‌ها شل باشند باعث می‌شوند وقتی درب بسته است یا ماشین شروع به کار می کند، سوئیچ تکان بخورد. دو سر سوئیچ را بررسی کنید تا مطمئن شوید محکم هستند.

نحوه تعمیر سوئیچ‌ و تایمرهای معمولی ماشین لباسشویی

سوئیچ درجه حرارت

این سوئیچ، درجه حرارت آب داخل وان ماشین لباسشویی را تنظیم می‌کند. همچنین در کنترل چرخه پر شدن نیز نقش دارد. اگر فکر می‌کنید این سوئیچ خراب است، آن را بردارید و به یک تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید تا تعمیر ماشین لباسشویی را انجام دهد زیرا امتحان کردن صحت آن، نیاز به تجهیزات ویژه‌ای دارد.

اگر هم دمای آب و هم چرخه پر شدن وان ماشین لباسشویی مشکل دارند، احتمالا هم سوئیچ درجه حرارت و هم تایمر دچار مشکل شده‌اند. مراحل آزمایش تایمر را می‌توانید در صفحه زیر پیدا کنید.

سوئیچ کنترل سطح آب

این سوئیچ معمولا در کنار سوئیچ درجه حرارت قرار دارد و باید یک شلنگ کوچک به آن متصل باشد. گاهی اوقات این شلنگ شل می‌شود و می‌افتد. وقتی این اتفاق می‌افتد، آب داخل وان ماشین لباسشویی معمولا سرریز می‌کند. برای حل این مشکل، حدود 1 تا 2 سانت از سر شلنگ را ببرید و با استفاده از یک بست، دوباره آن را به سوئیچ وصل کنید.

بست، یک نگهدارنده فلزی ساده است که برای بستن شلنگ‌های گاز و آب به لوله استفاده می‌شود. گاهی اوقات ممکن است مشکل از خود سوئیچ باشد که باز هم موجب سرریز آب وان و دیگر مشکلات می‌شود. اگر فکر می‌کنید این سوئیچ خراب شده، پیچ‌های سوئیچ را باز کرده و آن را بردارید و به یک تعمیرکار حرفه‌ای برای تعمیر ماشین لباسشویی نشان دهید.

اگر تمام اینکارها را انجام داید و ماشین هنوز مشکل داشت، ناامید نشوید. در بخش بعدی در مورد این مشکل بیشتر صحبت خواهیم کرد پس همچنان به خواندن ادامه دهید.

مشکلات تایمر

تایمر اکثر عملیات ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند: سطح آب، پر شدن و خالی شدن وان ماشین لباسشویی، زمان چرخه کار کردن و توالی‌های تنظیم چرخه. به همین دلیل، هر گونه تعمیرات تایمر باید توسط یک شخص حرفه‌ای انجام شود. با این وجود اگر فکر می‌کنید مشکل از تایمر است، چند مورد کوچک هست که خودتان می توانید بررسی کنید.

  1. ماشین را از برق بکشید. برای دسترسی به تایمر، دستگیره‌های کنترل و پنل که روی کنترل‌ها را پوشانده‌اند، بردارید. به دقت سیم‌هایی که تایمر را به قسمت‌های دیگر ماشین وصل می‌کنند، بررسی کنید. اگر سیمها شل یا قطع شده‌اند، سعی کنید آنها را جا بیاندازید؛ این سیم‌ها سوکتی هستند و به راحتی چفت می‌شوند. با فشار دادن آنها به داخل، از دم‌باریک استفاده کنید تا سیم قطع نشود.هرگز سیم را با دست نکشید
  2. برای امتحان تایمر، از یک ولت‌-اهم ‌متر استفاده کنید آن را روی RX1 تنطیم کنید. RX1 کمترین درجه است و باید تنظیم پیش‌فرض ولت‌-اهم‌ متر باشد. خروجی‌های برق تایمر را قطع کنید و ولت‌-اهم‌ متر را به هر خروجی متصل کنید. اگر تایمر سالم باشد، ولت-اهم متر باید عدد صفر را نشان دهد. از آنجا که تایمر یک سوئیچ چند منظوره است، آن را به کار بیادازید و سپس هر جفت خروجی را به نوبت امتحان کنید. ولت‌-اهم‌ متر همچنان باید صفر را نشان دهد. اگر عدد بالاتر از صفر باشد، تایمر خراب است و باید عوض شود.
  3. برای عوض کردن تایمر، پیچ‌های یکی از دو سر آن را باز کرده و آن را قطع کنید. یک تایمر جدید که مخصوص ماشین لباسشویی‌تان است را نصب کنید. سیم‌های قدیمی را در یک زمان جدا کنید، سیم‌های جدید را وصل کرده و چک کنید که اتصالات به درستی انجام شده باشند. پس از اینکه تمام سیم‌ها را وصل کردید، پیچ‌های تایمر را محکم کنید.

توصیه ما به شما این است که برای تعمیر ماشین لباسشویی یا دیگر لوازم خانگی مثل تعمیر جاروبرقی حتما از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.


[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]