5 مشکل موتورهای ماشین لباسشویی

سه شنبه 18 مهر 1396
9:56
نرگس رحیمی

معمولا موتور ماشین لباسشویی مشکل‌سازترین بخش این دستگاه است. بعد از موتور، مشکل در تخلیه، مشکل الکتریکی و آسیب دیدن درام (محفظه داخلی) رایج‌ترین مشکلاتی است که برای ماشین‌های لباسشویی پیش می‌آید.

موتور، واحد مرکزی ماشین لباسشویی است که کل دستگاه را به کار می‌اندازد. بدون موتور هیچ چیز کار نمی‌کند. اگر ماشین لباسشویی‌تان کار نمی کند، به احتمال خیلی زیاد مشکل به خود موتور برمی‌گردد. دلیلش هم این است که موتور، برق لازم برای کار کردن اجزای داخلی ماشین لباسشویی، مثل آژیتاتور، گیربکس، پمپ و کلاچ را فراهم می‌‌کند.

اگر موتور خراب شود، بقیه اجزا هم از کار می‌افتند. در زیر به 5 علامتی که نشان می‌دهد موتور مشکل دارد اشاره می‌کنیم .در صورت مشاهده یکی از این موارد برای تعمیر ماشین لباسشویی با ما تماس بگیرید تا تکنسین های ما در اولین فرصت به شما کمک کنند.

تعمیر ماشین لباسشویی

1. آب پمپ نمی‌شود و ماشین نمی‌چرخد

گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که ماشین نمی‌تواند آب را به داخل یا خارج پمپ کند و بچرخد. در این مواقع به احتمال زیاد مشکل از موتور است و در صورتی که موتور سالم باشد احتمالا سوییچ درب مشکل دارد. این سوییچ نزدیک قاب درب، داخل ماشین لباسشویی قرار دارد، که در صورت خرابی باید تعویض شود.

2. آب پمپ می‌شود ولی ماشین نمی‌چرخد

باز هم سوییچ درب می‌تواند باعث این مشکل باشد. دلیل احتمالی دیگر می‌تواند شکستن رابط باشد، یک اتصال دهنده‌ی پلاستیکی که محور موتور را به انتقال‌دهنده متصل می‌کند. در صورت شکسته شدن رابط، تنها راه‌حل این است که آن را تعویض کرد. پاره شدن تسمه، پوشیده شدن کلاچ یا بد کارکردن موتور درایو نیز ممکن است باعث بروز این مشکل شود. طراحی موتور درایوها به صورتی است که در دو جهت حرکت کنند. گاهی اوقات پیش می‌آید که موتور درایو نمی‌تواند به دو جهت حرکت کند، در نتیجه فقط به یک جهت حرکت می‌کند. در این صورت متاسفانه کل موتور باید تعویض شود.

3. ماشین لباسشویی لباس‌ها را نمی‌چرخاند

آژیتاتور (همزن) به این منظور طراحی شده است تا لباس‌ها را قبل از شروع چرخش در آب حرکت دهد. اگر ماشین شستشو نچرخد، احتمالا مشکل می‌تواند یکی از این موارد باشد: خراب شدن سوییچ درب، رابط موتور، پاره شدن تمسه یا کلاچ، خراب شدن موتور درایو و یا انتقال دهنده. اگر کلاچ خراب شده باشد، احتمالا باید متوجه یک ماده سیاه بر روی زمین زیر ماشین لباسشویی بشوید، که نشان می‌دهد کلاچ باید عوض شود.

4. لباس‌ها خشک نمی‌شوند

خیس ماندن لباس‌ها بعد از تمام شدن کار ماشین لباسشویی، نشان می دهد که ماشین به درستی کار نمی کند. این بار هم علت می‌تواند رابط موتور باشد. البته این مشکل در بین مارک‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، در ماشین لباسشویی‌های Maytag، تسمه پوسیده باعث بروز این مشکل می‌شود، در حالی که در مورد بعضی دیگر از محصولات ممکن است مشکل از کلاچ پوسیده باشد .

5. بروز مشکل در هر چرخه

اگر ماشین لباسشویی در هر چرخه به طور کامل نچرخد، ممکن است موتور درایو آن خراب شده باشد، که باید عوض شود. دربعضی از ماشین لباسشویی‌ها ، گیربکس اتوماتیک کلاچ ممکن است خراب شده باشد، که باید توسط یک تکنسین تعمیر شود.

خوشبختانه مسائل و مشکلات مربوط به ماشین‌های لباسشویی به طور کلی تنها به چند جزء محدود می‌شوند، که بسیاری از آنها به موتور ربط دارد. این موتور است که باعث می‌شود اجزای ماشین کار کنند، که داخل ماشین آب پمپ شود، ماشین بچرخد، آب تخلیه شود و لباس‌ها خشک شوند. بعضی از قطعات کوچکتر و ارزان را می توانید خودتان تعمیر کنید، اما بهتر است تعمیر ماشین لباسشویی و تعویض بخش‌های بزرگتر را به دست تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید.

برای تعمیر یخچال ساید بای ساید روی کلمه کلیک نمایید.


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]