تعمیر ماکروفر

پنجشنبه 13 مهر 1396
10:55
نرگس رحیمی

امروزه فرهای ماکروفر، به جزء جدانشدنی آشپرخانه‌های ما تبدیل شده‌اند. ماکروفرها نه تنها در خانه‌ها، بلکه در فروشگاه‌ها و آشپزخانه‌های ادارات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از ماکروفر مزایای زیادی دارد، از جمله گرم کردن مجدد غذاها و یخ‌زدایی غذاهای فریز شده.

در بسیاری از خانه‌ها از ماکروفر برای تهیه غذاها نیز استفاده می‌شود. اکثر مردم کار با ماکروفر را دوست دارند چون از نظر مصرف انرژی کارآمد و کار با آن آسان و بی‌دردسر است.

با این حال درست مثل همه لوازم‌های خانگی، وقتی ماکروفر ها هم از کار می‌افتند، شما هم به دردسر می‌افتید. در این مقاله به چند مورد از مشکلاتی که ممکن است برای ماکروفر ها اتفاق بیفتد اشاره می‌کنیم.

تعمیر ماکروفر

مایکروویو کار نمی‌کند

اگر ماکروفر کار نمی‌کند ممکن است مشکل از فیوز یا سوییچ درب باشد. فیوز یک وسیله‌ی حفاظتی است که از ماکروفر در مقابل جریان‌های قوی محافظت می‌کند. وقتی جریان ورودی برق به دستگاه خیلی قوی باشد، جریان را قطع می‌کند. اگر فیوز مشکل داشته باشد، دستگاه کار نمی‌کند تا زمانی که فیوز را عوض کنید. اگر مشکل از سوییچ درب باشد نیز باید آن را عوض کنید. برای عوض کردن سوییچ درب باید کار را به متخصص بسپارید.

داخل ماکروفر جرقه می‌زند

اگر متوجه شدید داخل ماکروفر جرقه می‌زند، احتمالا مشکل از محفظه داخلی، دیود یا همزن است. وقتی به دیواره محفظه داخلی مایکروویو موادد غذایی چسبیده باشد می‌تواند موجب جرقه زدن شود. برای رفع این مشکل باید محفظه داخلی را کاملا تمیز کنید.

وقتی مشکل از همزن باشد، انرژی ماکروفر در یک نقطه متمرکز می‌شود. علت مشکل همزن ممکن است آسیب دیدن موتورفن یا تسمه همزن باشد. تعویض تسمه همزن یا موتور فن، فرایند پیچیده‌ای است که به مهارت‌های فنی نیاز دارد؛ به همین دلیل بهتر است برای تعمیر ماکروفر با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا مشکل را حل کند.

سینی پخت و پز نمی‌چرخد

اگر سینی پخت و پز درست داخل محفظه ماکروفر قرار نگرفته باشد ممکن است نچرخد. برای رفع این مشکل، باید آشغال‌هایی که دور آن گیر کرده‌اند را تمیز کنید و سینی را درست داخل محفظه بگذارید. اگر با اینکار مشکل حل نشد، بهتر است درایو بوش (drive bush) را بررسی کنید. درصورتی که آسیب دیده یا شکسته باشد، باید آن را عوض کنید.

گاهی اوقات، اشکال در موتور سینی نیز می‌تواند باعث شود سینی نچرخد. برای بررسی وضعیت موتور، بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید. باز کردن مایکروویو، حتی زمانی که به برق متصل نباشد هم خطرناک است. بنابراین برای ایمنی خود و اعضای خانواده‌تان باید برای تعمیر ماکروفراز تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

مواد غذایی گرم نمی‌شوند و ماکروفر سروصدا ایجاد می‌کند

اگر ماکروفر مواد غذایی را گرم نمی‌کند اما سروصدا ایجاد می‌کند، اختمالا مشکل از دیود، خازن یا مگنترون است. دیود وسیله‌ای است که برای عبور جریان در یک جهت استفاده می‌شود. اگر مشکل از دیود باشد، دستگاه شما مواد غذایی را گرم نمی‌کند و سروصدا ایجاد می‌کند. دیود را امتحان کنید و در صورت لزوم آن را عوض کنید.

گاهی اوقات یک خازن یا مگنترون معیوب نیز ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود. باید خازن و مگنترون را بررسی کنید تا معلوم شود علت این مشکل چیست. قبل از بررسی وضعیت خازن، حتما را آن تخلیه کنید. اگر هر یک از آنها مشکل داشته باشند، باید آنها را بلافاصله عوض کنید.

با احتیاط کار نکردن

در بعضی موارد، با احتیاط کار نکردن با ماکروفر ، می‌تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. اگر درب ماکروفر را بیش از حد محکم ببندید، ممکن است فیوز آسیب ببیند. دستگاه شما تا زمانی که فیوز تعویض نشود کار نمی‌کند.

ماکروفر دستگاه بسیار مناسبی برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی است. با این حال تعمیر لوازم خانگی بدون کمک فنی می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با شرکتی که تخصصش تعمیر و خدمات‌رسانی حرفه‌ای در زمینه تعمیر ماکروفر است تماس بگیرید.


برچسب ها: تعمیر ماکروفر ,
[ بازدید : 59 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]