۹ نشانه که باید یخچال‌تان را عوض کنید(بخش دوم)

يکشنبه 19 شهريور 1396
11:38
نرگس رحیمی

در ادامه مطلب قبل به موارد دیگر برای تشخیص اینکه چه زمانی باید برای تعمیر یخچال فریزر به یک تعمیرکار زنگ بزنید و یا اصلا به دنبال یک یخچال جدید باشید یا نه می پردازیم:

۵. بیش از 10 سال از عمر یخچال‌تان می‌گذرد

عمر مفید یک یخچال فریزربین ۱۰ تا ۲۰ سال است. هرچقدر یخچال‌ فریزرتان قدیمی‌تر باشد، نگهداری و تعمیرات آن هم هزینه‌برتر خواهد بود. و به همین ترتیب هرچه از عمر یخچال فریزر‌تان بگذرد، هزینه نگهداری و تعمیر یخچال فریزر از خرید یک یخچال فریزرجدید بیشتر می‌شود. اگر ۱۰ سالی می‌شود که این یخچال‌ فریزر را دارید و متوجه شده‌اید که نیاز به تعمیر دارد، شاید بد نباشد که کم‌کم شروع کنید به پول جمع کردن و یک یخچال جدید بخرید.

۶. یخچال‌تان ساید‌بای‌ساید است

نوع یخچال هم نقش زیادی در نوع علائمی که می‌تواند نشان دهد یخچال فریزرنیاز به تعویض دارد یا تعمیرایفا می‌کند. اگر از عمر یخچال سایدبای‌سایدتان بیش از ۵ سال می‌گذرد ومکرر نیاز به تعمیر یخچال ساید بای ساید دارد، بهتر است به فکر یک یخچال جدید باشید.

۷. یخچال‌تان پرمصرف است

اگر قبض برقتان چند وقتی است بیشتر شده اما مصرف انرژی‌تان تغییری نداشته است، احتمالا این مشکل ریشه در وسایل برقی پرمصرف دارد. یخچال‌ فریزرهای جدیدتر نسبت به مدل‌های قدیمی، کم مصرف‌تر هستند. یخچال فریزرکم مصرف نه تنها برای جیب‌تان مفید است، بلکه به نفع محیط زیست هم خواهد بود.

۸. یک آگهی فروش یخچال فریزر با قیمت استثنایی دیده‌اید

اگر بیش از ۱۰ سال است که این یخچال فریزررا دارید و توانایی خرید یک یخچال فریزرجدید با قیمت خوب هم دارید، تردید نکنید و آن را بخرید. البته قبل از هرکاری حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و آن را با مدل‌های مشابه مقایسه کنید. شاید به نظر برسد دارید پولتان را هدر می‌دهید اما یادتان باشد هرچه قدر یخچال فریزر‌تان کهنه‌تر شود، هم باید هزینه‌ی بیشتری برای تعمیریخچال فریزر آن پرداخت کنید، هم مصرف برق آن بالاتر می‌رود.

۹. صدای کار کردن یخچال فریزر به وضوح به گوش می‌رسد

اگر یخچال‌ فریزرتان طوری کار می‌کند که انگار دارند داخلش معدن‌کاوی می‌کنند، وقتش رسیده است که با یک تعمیرکار تماس بگیرید. درست است که یخچال‌ فریزرها معمولا وسایل بی‌صدایی نیستند، بااین‌حال نباید موقع کار کردن خیلی هم سروصدا کنند. اگر سروصدای بلند و ممتد، حتی بعد از خاموش و روشن کردن یخچال فریزرادامه پیدا کند، باید بدانید که مشکل جدی است وباید برای تعمیر یخچال فریزر از یک تعمیرکار کمک بگیرید. اگر بعد از رفتن تعمیرکار، صدا همچنان ادامه پیدا کرد، دو راه دارید، یکی اینکه یک یخچال فریزر دیگر بخرید، راه دوم اینکه بدوید دنبال تعمیرکار و برش گردانید.

خلاصه

در نهایت اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که آیا باید چند سال دیگر هم با همین یخچال فریزرسرمیکنید و یا به تعمیر یخچال فریزرکردن ادامه می دهید یا یک یخچال فریزرجدید می خرید، با یک تکنسین معتبر و مجرب مشورت کنید. همچنین مطمئن شوید که آیا یخچال فریزر‌تان تحت ضمانت است یا خدمات پس از فروش دارد یا خیر؛ شاید هنوز هم بشود یخچال‌ فریزرتان را زنده کرد (گرچه این موضوع خیلی محتمل نیست، به ویژه برای یخچال‌فریزرهای کهنه‌تر).


برچسب ها: تعویض یخچال ,
[ بازدید : 54 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]