نحوه ی نگهداری طولانی مدت از جاروبرقی

سه شنبه 14 شهريور 1396
15:28
نرگس رحیمی

چگونه جاروبرقی را در شرایط خوب نگهداری کنیم ؟ هنگام استفاده از جاروبرقی باید موارد راهنمایی را رعایت کنید که بعدها متحمل هزینه تعمیر جاروبرقی نشوید.

نحوه ی نگهداری طولانی مدت از جاروبرقی

نکات کلیدی نگهداری جاروبرقی

به صورت منظم:

1- کیسه جاروبرقی را عوض کنید

2- مطمئن شوید که قسمت سر لوله جاروبرقی با ریزه آشغال مسدود نشده است

3- فیلترهای جاروبرقی را تمیز یا تعویض کنید.

نگهداری جاروبرقی در شرایط خوب این اطمینان را می‌دهد که عمر مناسب داشته و بهترین ارزش در برابر پول پرداختی برای آن را خواهد داشت.از تعمیرات پرهزینه جاروبرقی با رعایت بعضی نکات جهت بازدید و نگهداری آن قابل اجتناب خواهد بود. بنابراین چه اقدامات نگهداری و سرویس برای جلوگیری از فرسوده شدن جاروبرقی قبل از موعد آن در پیش بگیرید.

استفاده عمومی و نکات نگهداری از جاروبرقی

• از کابل جاروبرقی با احتیاط استفاده کنید از کشیدن دو شاخه برق با کابل، یا جمع کردن خودکار کابل موقعی که به جای گیر کرده یا مانعی دارد پرهیز کنید.

• کیسه جاروبرقی را مرتبا بازدید نمایید فراموش نکنید که برای تعویض کیسه جاروبرقی نباید حتماً تا خرخره پر شده باشد! زیرا جاروبرقی مقداری از قدرت مکش هم خود را وقتی کیسه بیشتر از نیمه پر باشد از دست می‌دهد. هرگز از کیسه‌های کاغذی دوباره استفاده نکنید زیرا با یکبار استفاده منافذ آنها پرشده و ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد موتور جاروبرقی که سعی به ایجاد گردش هوا دارد، شود

• قبل از جارو کردن چیزهای از قبیل جوراب بچه‌ها یا سکه که ممکن تصادفی وارد لوله جاروبرقی شوند را از روی سطح جمع‌آوری کنید. خیلی از مواقع لوله جاروبرقی به همین طریق مسدود می‌شود، بنابراین اگر جاروبرقی شما خوب کار نمیکند از مسدود نبودن لوله با رد کردن چیزی بلند و باریک مانند دسته طی اطمینان حاصل کنید.

نگهداری از قطعات جاروبرقی - راهنمای قدم به قدم

1- قسمت سری جاروبرقی را از نظر گرفتگی بررسی نمایید. یکی از قسمت های اصلی جاروبرقی که نگهداری آن مهم است، قسمت سری لوله است که powerhead یا Beater bar هم گفته می‌شود که همان قسمت پهنی است که به انتهای لوله متصل است و روی سطح کشیده می‌شود. با بالا آوردن این قسمت و نگاه کردن به داخل آن به راحتی مشخص می‌شود که آیا این بخش گرفتگی دارد وبرای تعمیر جارو برقی نیاز به تعمیرکار دارد یا نه ؟

2- قسمت سری لوله جاروبرقی را باز کنید. برای انجام اینکار صفحه پایینی متصل به قسمت سری را باز کنید. ممکن است راحت باز شود، ممکن هم هست به پیچ‌گوشتی جهت بازکردن پیچ‌ها نیاز داشته باشید. البته فراموش نکنید پیچ های باز شده را نگهداری کنید ! با دقت برس چرخان را از جای خود خارج کنید اما دقت کنید که در چه جهتی در جای خود قرار می‌گیرد.

3- آشغال ها را پاک کنید. کرک ها ، نخ و موهایی را که دور برس چرخان جمع شده‌اند پاک کنید. البته شاید به یک قیچی برای بازکردن آنها نیاز داشته باشید.

4- کنترل کنید که برس به راحتی میچرخد. اگر اینطور نیست پیچ‌های انتهای آنرا باز کنید و آشغال های جمع‌شده توی آنرا پاک کنید. این کار ساده میتوانید از تعمیرجاروبرقی جلوگیری کند البته به نسبت میزان استفاده باید هراز گاهی برس را تعویض کنید.

5- تسمه جاروبرقی را چک کنید. تسمه بالی برس چرخان قرار دارد. اینکار را میتوانید با خارج کردن صفحه زیر قسمت سری لوله جاروبرقی و گذاشتن یا انگشت زیر تسمه برای بررسی سفتی آن ، انجام دهید. هر گونه فرورفتگی، ترک خوردگی یا پارگی قابل ملاحظه، به معنای نیاز به جایگزینی تسمه می‌باشد. تعویض سالی یکبار این تسمه ایده خوبی است که البته به میزان استفاده از جاروبرقی هم بستگی دارد

تمیز کردن فیلتر های جاروبرقی

7- فیلترها کثیف با معنای کارایی پایین جاروبرقی است بنابراین یک نکته بسیار مهم در نگهداری از جاروبرقی اطمینان از کارکرد درست فیلترها است. مدلهای مختلف جاروبرقی انواع مختلف از فیلترها دارند که بعضی از آنها قابل شستشو و بعضی باید تعویض شوند. بنابراین قبل از اقدام به هر کاری دستورالعمل های مدل جاروبرقی خود را بررسی کنید

8- جاروبرقی اگر از نوع کیسه‌ای باشد ممکن است دارای چندین فیلتر باشد. فیلترهای فوم که در خروجی هوای جاروبرقی قرار دارند معمولاً قابل شستشو با آب هستند اما مطمئن شوید که قبل از نصب مجدد کاملا خشک شده باشند. فیلترهای پلاستیکی باید با یک دستمال نرم یا برس ترجیحاً روی سطل آشغال تمیزی شوند.

چیزهایی که برای نگهداری از جاروبرقی خود باید مراقب آنها باشید.

• قبل از هر گونه اقدام به تعمیر جاروبرقی حتما آنرا از برق بکشید. ممکن است خیلی واضح به نظر برسد اما فشردن اشتباهی یک کلید ممکن است باعث شروع به کار غیرمنتظره جاروبرقی و نهایتاً آسیب‌دیدگی فیزیکی یا برق گرفتگی شود.

• اگر جاروبرقی شما به شکل ناگهانی از کار افتاد ممکن است بیش از حد داغ شده باشد در اینصورت انرژی خاموش کرده و از برق بکشید و حداقل نیم ساعت برای خنک شدن آن قبل از استفاده مجدد صبر کنید . این موضوع ممکن است نشانه این باشد که دستگاه نیاز به تعمیر دارد و بنابراین در صورتی که مشکل برطرف نشد از متخصص مشاوره بگیرید.

• دستگاه جاروبرقی خود را از لحاظ سروصدا و کارآیی زیرنظر داشته باشید تا بدانید چه مواقعی نیاز به بازدید دارد

• بازدید منظم قطعات داخلی، کیسه و لوله بعد از هر بار استفاده، حتی در صورت عدم بروز مشکل، به کاهش نیاز به تعمیرات در بلندمدت منجر می‌شود

• به خاطر داشته باشید که برای مراقبت و نگهداری عمومی از دستگاه خود حتماً باید دستورالعمل های سازنده را بخصوص قبل از اقدام برای خارج کردن قطعات جاروبرقی برای تمیز کردن آنها، بررسی نمایید.

• همانطور که دیدید صرفاً با انجام اقدامات ساده ای جهت نگهداری و مراقبت از دستگاه های نظافت مانند جاروبرقی می‌توان آنها را به شکل مفیدتری استفاده کرد. با به خاطر سپردن این نکات میتوانید عمر جاروبرقی خود را افزایش داده و برای زمان بیشتری از آن استفاده مفید نمود.

برای تعمیر ماکروفر روی کلمه کلیک نمایید.


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]